środa, 3 listopada 2010

PROSTE CIASTO Z JABŁKAMI



Z przepisu mojej mamy, czyli przypomnienie smaków dzieciństwa.

Składniki:

6 jajek
1 i 1/2 szklanki cukru
3 szklanki mąki
3 łyżeczki proszku do pieczenia
1 i 1/2 kostki masła roślinnego
3 łyżeczki cukru waniliowego
1 kg jabłek

Wykonanie:

Białka oddzielić od żółtek i zacząć ubijać. Pod koniec ubijania dodać cukier i cukier waniliowy. Cały czas ubijając dodawać po jednym żółtku. Na koniec dodać mąkę, proszek do pieczenia i stopione masło. Wylać masę do formy i na wierzchu rozłożyć obrane i cienko pokrojone jabłka. Piec w piekarniku nagrzanym do 180C przez około godzinę.

10 komentarzy:

  1. proste ciacha są zazwyczaj najsmaczniejsze :) szczególnie z jabłkami!

    OdpowiedzUsuń
  2. lubie takie ciacha z owocami, a Twoje wyglada bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja Mama też ma podobny przepis w swoim "magicznym zeszycie". Jest to jedno z ciast komfortowych, bezpiecznych, zawsze wychodzących;-D
    Ja jeszcze miło wspominam murzynka (okazuje się że dla bardzo wielu osób, jest to jedno z pierwszych ciast, które wspominają;-) i rogaliki krucho drożdżowe.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za komentarze.
    Doroto, ja z dzieciństwa wspominam jeszcze pleśniaka i ciasto zwane czarną mańką.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszniutkie ciasto i banalne jeśli chodzi o zrobienie (nawet dla takiej niedoświadczonej osoby jak ja) :) Trochę zmodyfikowałam: posypałam jabłka cukrem cynamonowym i skropiłam cytrynką, a potem dałam jeszcze kruszonkę (pół zwykłej, pół z cukrem cynamonowym). A następnym razem dam jeszcze więcej jabłek. Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziasiaj upiekłam to ciasto ....udało się jest bardzo smaczne polecam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Czym lepiej ubijac mikserem czy zwykła trzepaczką?. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja wolę mikserem, nie mam aż takiej kondycji, żeby tak długo ubijać trzepaczką ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. właśnie upiekłam ten placek i jest przepyszny.

    OdpowiedzUsuń
  10. Proponuję masło zwykłe śmietankowe zamiast roślinnego - zdrowsze o wiele bardziej i lepiej smakuję - i jedna kostka wystarczy :)

    OdpowiedzUsuń