piątek, 29 października 2010

SPAGHETTI NA SPOSÓB SOFII LOREN




Przepis znaleziony w jakimś starym magazynie "Kuchnia". Użyłam pełnoziarnistego spaghetti i od siebie dorzuciłam cukinię, żeby było zdrowiej.

Składniki:

250g pełnoziarnistego spaghetti
2 łyżki masła
4 fileciki anchois
puszka pomidorów pelati
1 cukinia
1 cebula
2 ząbki czosnku
1/2 szklanki czerwonego wina
2 łyżki bazylii
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
oliwa i pieprz

Wykonanie:

Fileciki bardzo drobno posiekać, rozetrzeć z miękkim masłem i włożyć do lodówki na kilka godzin. Cebulę obrać i posiekać, cukinię pokroić na małe kawałki. Na patelni rozgrzać trochę oliwy, wrzucić cebulę i cukinię, lekko podsmażyć. Pod koniec przecisnąć czosnek i zaraz dodać pomidory z puszki. Gotować na małym ogniu przez 20 minut, w połowie gotowania dodać wino, a pod koniec bazylię i pieprz. Na koniec sos zmiksować. Ugotować sphagetti, odcedzić i z powrotem włożyć do garnka, w którym się gotowało. Dodać wcześniej przygotowane masło i szybko wymieszać, aby okleiło cały makaron. Wykładać na talerz i podawać z sosem na wierzchu.

6 komentarzy:

  1. No proszę, więc Sofia ma nawet swoje spaghetti :) Ciekawe!

    OdpowiedzUsuń
  2. przepis Sofii. lubię jej postac. ma ciekawą historię.

    OdpowiedzUsuń
  3. strasznie dawno nie jadłam spaghetti. jakiegokolwiek. ochotę mam przez to zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  4. dodatek rybek jest tu genialny. lubię takie smaki

    OdpowiedzUsuń
  5. smakowicie wyglada:) chetnie bym zjadla taki makaron:)

    OdpowiedzUsuń
  6. sophia loren to prawdziwa włoska babeczka, uwielbiam ją! :) I to spaghetti już też uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń