poniedziałek, 22 listopada 2010

KURCZAK PO HISZPAŃSKU Z CHORIZO I ZIEMNIAKAMI



Jest to przepis, który postanowiłam wypróbować jako pierwszy z nowej książki Nigelli Lawson. Nie wiem dlaczego padło akurat na niego. Może z powodu mojej miłości do Hiszpanii, może z uwielbienia jakim darzę kiełbasę chorizo, a może z jeszcze innych powodów. Mniejsza o powody, najważniejsze, że Nigella po raz kolejny mnie nie zawiodła, a niedzielny obiad smakował całej rodzince.

Składniki:

6 udek z kurczaka
300g pokrojonej na kawałki kiełbasy chorizo
1/2kg małych ziemniaków
1 czerwona cebula grubo pokrojona
1 łyżeczka suszonego oregano
skórka otarta z połowy pomarańczy
oliwa z oliwek

Wykonanie:

Piekarnik nagrzać do 220C. Naczynie do pieczenia posmarować oliwą, rozłożyć w nim udka kurczaka, obrane i przekrojone na pół ziemniaki oraz kawałki chorizo. Wszystko lekko natłuścić oliwą, posypać cebulą, oregano i startą skórką z pomarańczy. Piec około godziny.

5 komentarzy:

  1. Bardo podoba mi się Twoja kurczakowa propozycja;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigella i mnie jak do tej pory nie zawiodla. W weekend robilam dwa dania z jednej z jej ksiazek i bylo pysznie. Juz wkrotce bede miala te ksiazke, o ktorej piszesz. I juz nie moge sie odczekac :) Tymczasem popatrze sobie na tego pysznego kurczaczka :)) Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno pyszne a zdjęcie genialne. Co do nowej książki Nigelli... POdobno strasznie wtórna na przykłąd ten przepis jest strasznie podobny do jej przepisu na kurczaka z kiełbaskami. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham takie dania. raz dwa i obiad gotowy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam i pokochałam :) ostatnio miałam problem z dostaniem chorizo a wczoraj doznałam szoku ot tak jest dostępne krojone i w całości na półce, w Bomi. Ehhh pora znowu zapodać coś z tą magiczna kiełbasą :)

    OdpowiedzUsuń