środa, 8 grudnia 2010

PIERNIKI Z KANDYZOWANYM MELONEM



Pomyślałam sobie wczoraj, że już najwyższy czas upiec jakieś pierniczki. Zaczęłam przeglądać rozmaite przepisy, a było ich tyle, że w końcu nie mogłam się zdecydować, który wybrać. Użyłam więc własnej głowy i w ten sposób powstały te oto pierniki z kandyzowanym melonem i mandarynkową nutą.

Składniki:

2,5 szklanki mąki
1,5 szklanki płatków migdałowych
4 łyżki kakao
2 łyżki przyprawy do pierników
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta sody oczyszczonej
szczypta soli
150g cukru brązowego
5 łyżek miodu
50g masła
sok z 2 mandarynek
2 jajka
75g kandyzowanego melona

Wykonanie:

Mąkę, płatki migdałowe, kakao, przyprawę do piernika, proszek, sodę i sól wymieszać i lekko rozdrobnić w malakserze. W innej misce ubić masło z cukrem i miodem. Dodać sok z mandarynek i jajka i dalej ubijać. Do masy dodać zawartość malaksera oraz kawałki kandyzowanego melona i dobrze wymieszać. Z ciasta formować kulki wielkości orzecha i wykładać na blachę. Lekko spłaszczać. Piec w piekarniku nagrzanym do 180C przez około 15 minut. Dekorować wedle uznania.

5 komentarzy:

  1. ojej.
    ten melon baaardzo mnie zaciekawił.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kandyzowany melon.... brzmi ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierniczki z melonem? Brzmi bardzo ciekawie i niebanalnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. zaciekawił mnie ten kandyzowany melon w ciasteczkach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To super, znaczy, że Ciebie od nadmiaru głowa nie boli tylko tworzy pyszne nowości.

    OdpowiedzUsuń