poniedziałek, 28 maja 2012

LODY OWSIANKOWE. BEZ JAJEK.


Pierwszy raz na lody o smaku owsiankowym natknęłam się już jakiś czas temu w kawiarni braci Gessler pod nazwą Kręcimy Lody. Niektórym taki smak lodów może wydawać się dziwny i mało apetyczny, ale dla mnie było to wspaniałe odkrycie. Nie wiedzieć czemu, delektowanie się lodami owsiankowymi przywołało w myślach smak wczesnego dzieciństwa - taki prosty, nieskomplikowany, mleczny smak.
Ku mojemu rozczarowaniu podczas ostatniej wizyty w kawiarni braci Gessler lodów owsiankowych nie było (mam nadzieję, że tylko chwilowo), co skłoniło mnie do wyprodukowania podobnego smaku lodów w domu.
Z kawiarni Kręcimy Lody polecam jeszcze rurki z bitą śmietaną ( w mojej opinii najlepsze w Warszawie), pieczone na miejscu przez sympatycznego starszego Pana.

Składniki:

4-5 łyżek płatków owsianych
1 szklanka mleka
4 łyżki cukru
1 łyżka cukru waniliowego
500ml śmietany kremówki

Wykonanie:

Wszystkie składniki oprócz śmietany umieścić w rondelku i podgrzewać, cały czas mieszając, aby się nie przypaliły i nie przywarły do dna. Kiedy płatki zrobią się miękkie i kleiste zdjąć z ognia i zostawić do ostygnięcia. Następnie zmiksować na gładszą masę.
Śmietanę ubić i połączyć z owsiankową masą. Całość umieścić w pojemniku i włożyć do zamrażarki. Podczas zamrażania kilkukrotnie wyjmować pojemnik i mieszać masę lodową. Przed podaniem wyjąć z zamrażarki na 5 - 10 minut.

3 komentarze:

  1. Arcyciekawy pomysł na lody. Aż muszę z ciekawości je przetestować :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam :) szkoda, że z mlekiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zamień mleko na kokosowe np. Jest wystarczająco tłuste, żeby zastąpić również śmietanę :) Dla mnie odpada, bo owies zawiera gluten, ale fajny przepis dla zdrowych, bo zdrowy ;)

      Usuń