wtorek, 7 sierpnia 2012

ZWYKŁE CIASTO Z WIŚNIAMI


Tego lata w mojej kuchni zdecydowanie królują wiśnie. A raczej królowały, bo niestety już się kończą. Dzisiaj u mnie zwykłe, codzienne ciasto z wiśniami. Dobry pretekst do zrobienia sobie przerwy w środku dnia.

Składniki:

200g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
100g masła
100g cukru
1 opakowanie śmietany jogurtowej
4 jajka
250g wiśni

Wykonanie:

Wiśnie umyć i wydrylować. Oddzielić żółtka od białek. Żółtka utrzeć z cukrem. Dodać śmietanę i dobrze wymieszać. Do masy wsypać mąkę z proszkiem do pieczenia i wymieszać, następnie ciągle mieszając wlać roztopione i przestudzone masło. Białka ubić na pianę i delikatnie połączyć z ciastem. Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia i przełożyć do niej ciasto. Na wierzchu ciasta gęsto powciskać wiśnie. Piec w piekarniku nagrzanym do 180C przez około 50 minut. Sprawdzać wcześniej patyczkiem (test suchości).

3 komentarze:

  1. mi ono na takie zwykłe wcale nie wygląda!!! puszyste i wilgotne...pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie proste przepisy :)
    Mam nadzieję, że zgodzisz jeśli kiedyś wykorzystam ten przepis na swoim blogu, na który zapraszam :))
    Pozdrawiam
    Rue de Paris

    http://ruedeparis1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi bardzo miło :) i dziękuję za zaproszenie

      Usuń