czwartek, 25 października 2012

SZARLOTKA KRÓLEWNY ŚNIEŻKI


Przepis na tę szarlotkę znalazłam w baardzo starym numerze czasopisma KUCHNIA, tak starym,że nie posiadał już okładek.
Skąd ta nazwa? Zastanawiałam się długo i jedyne co przyszło mi do głowy to skojarzenie kaszy manny, której jest sporo w cieście, ze śniegiem.
Pyszna i prosta. Polecam.

Składniki:

1kg jabłek (użyłam antonówek)
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka kaszy manny
1 szklanka cukru
1/2 kostki masła
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu

cukier puder do posypania wierzchu szarlotki

Wykonanie:

Jabłka umyć, obrać i zetrzeć na tarce. Mąkę wymieszać z kaszą manna, cukrem, proszkiem do pieczenia i cynamonem. Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia. Wysypywać warstwami: wymieszane składniki cista, wiórki masła i starte jabłka. Ostatnią warstwą powinny być składniki ciasta z wyłożonymi na wierzchu wiórkami masła. Szarlotkę piec w piekarniku przez około godzinę w temperaturze 180C. Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem.

3 komentarze:

  1. ja znam to ciasto po prostu pod nazwą szarlotka sypana, ale Twoja nazwa bardzo mi się podoba, no i jak by nie nazywał szarlotka jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nazwa urocza :) Sprawia, że w zwykłym cieście jest trochę magii :)

    OdpowiedzUsuń