środa, 3 lipca 2013

CIASTKA Z MĄKI KOKOSOWEJ. BEZGLUTENOWE.




Postanowiłam na jakiś czas przejść na dietę bezglutenową. Nie wiem czy dam radę. Na razie mam w planach dwa tygodnie bez chleba, makaronów i innych smakołyków. Słyszałam od wielu osób o korzystnym działaniu diety bezglutenowej na organizm, o lepszym samopoczuciu i baraku zmęczenia, które ostatnio daje mi się we znaki. Na pocieszenie upiekłam sobie chociaż ciasteczka do kawy. Bazowałam na przepisie znalezionym tu.
Trzymajcie kciuki za moją silną wolę.

Składniki:

70g mąki kokosowej
30g mąki ryżowej
70g masła
20g oleju
30g syropu z agawy


Wykonanie:

Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i szybko zagniatamy ciasto. Chłodzimy w lodówce około pół godziny. Następnie z ciasta odrywamy niewielkie kawałki, toczymy kulki, układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i spłaszczamy. Pieczemy w temperaturze 180C przez około 10 minut.



9 komentarzy:

  1. uwielbiam wszystko co kokosowe! gdzie można najszybciej kupić mąkę kokosową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że tylko w sklepach ze zdrową żywnością. Ja swoją dostałam od znajomego.

      Usuń
    2. o dziwo znalazłam ja na stronie sklepu z kosmetykami z Indii w którym od lat robię zakupy, jest droga ale myślę ze warto wypróbować.

      Usuń
    3. Justyna znajdziesz w sklepie ze zdrowa zywnoscia, albo jak nie masz po drodze wpisz sobie w google maka kokosowa to ci sie wyświetli kilka sklepów z produktem ktorego szukasz :)

      Usuń
  2. Mam prośbę: nie piszcie 200g ani 500g tylko: wsyp szklankę albo łyżkę. To ułatwia, bo nie każdy ma wagę, albo głowę do przeliczania.
    Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasnie piszcie. Łyżki i szklanki bywają różne...

      Usuń
  3. Mija szósty rok od powyższych komentarzy.... obecnie mąka kokosowa jest dostępna wszędzie nawet w marketach;) Zaraz będę piekła te ciasteczka, jednak zamiast oleju dodam kwaśnej śmietany a syrop z agawy zastąpię ksylitolem.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń