czwartek, 7 listopada 2013

MARCHEWKOWIEC Z WERBENĄ CYTRYNOWĄ





Składniki:

150g mąki
1 łyżeczka sody oczyszczonej
250g marchewki (startej jak najdrobniej)
1/3 szklanki listków werbeny cytrynowej
120g cukru trzcinowego
2 jajka
110g masła (stopionego)

wierzch: 125g serka philadelphia, 3 łyżki cukru pudru


Wykonanie:

Jajka ubić z cukrem na kremową masę. Mąkę przesiać razem z sodą oczyszczoną i dodać do masy jajecznej. Wymieszać. Następnie dodać stopione masło, startą marchewkę i drobno posiekane listki werbeny cytrynowej. Ponownie wymieszać do połączenia się składników. Ciasto przełożyć do wyłożonej papierem do pieczenia kwadratowej formy. Piec w piekarniku nagrzanym do 180C przez około 20 minut. Po wyjęciu z piekarnika ciasto ostudzić. Serek śmietankowy utrzeć z cukrem pudrem. Masę posmarować wierzch ciasta.





10 komentarzy:

  1. smacznie :) ja jak trę marchewkę to na grubszych oczkach

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda świetnie:) dla mnie rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda cudnie! takie marchewkowce lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej! Chciałam szczerze napisać, że dziękuję za uwagę na temat wyrobu czekoladopodobnego. Użyłam nieodpowiedniego skrótu myślowego - miałam na myśli to, że czekolada nie przypadła mi do gustu, gdyż gustuję w gorzkiej. Faktycznie jednak to nazywa się zupełnie inaczej. Biorąc pod uwagę moją chęć rzetelności, dobrze jest poprawić taki błąd. Dziękuję za czujne oko! Cenię szczerość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :) Cieszę się, że mój komentarz odebrałaś właśnie w ten sposób. Uważam po prostu, że czytelnikom (a masz ich całkiem sporo) należy się rzetelna informacja.

      Usuń
  5. Dodatek werbeny mnie zaintrygował :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałabym zrobić to ciacho, ale lekarz zabrania mi masła. Czy jak zastąpię je zdrowszym od masła olejem rzepakowym to też się uda? (olej obniża cholesterol!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej można zastąpić masło olejem. Myślę, że około 100ml będzie OK., ale najlepiej jak sama wypróbujesz. Masa przed pieczeniem powinna być lekko płynna. Powodzenia!

      Usuń