środa, 9 maja 2012

OWSIANE KWADRACIKI Z CZEKOLADĄ

Muszę się do czegoś przyznać. Uwielbiam wypieki z płatkami owsianymi. W ciemno mogę brać każde cisto, ciasteczko, czy też inny wyrób z ich zawartością i wiem, że będzie mi smakował. Taką samą słabość mam do mleka skondensowanego. Dlatego też nie wiem zupełnie jak to się stało, że zwlekałam tak długo ze zrobieniem tego ciasta, wszak książkę Nigelli "Kuchnia" posiadam już od jakiegoś czasu. Poważne przeoczenie. Ciasto oczywiście bardzo polecam.

Składniki:

200g płatków owsianych (nie błyskawicznych)
100g mąki
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
150g miękkiego masła
100g cukru trzcinowego ( zmniejszyłam do 50g)
1 puszka mleka skondensowanego (użyłam słodzonego)
1 jajko
170g czekoladowych groszków (użyłam 150g)

Wykonanie:

W misce zmieszać płatki owsiane, mąkę i sodę oczyszczoną. W innej misce utrzeć masło z cukrem, aż do kremowej konsystencji. Następnie dodać mleko skondensowane i składniki sypkie. Kiedy wszystko dobrze się połączy dodać jajko, a potem groszki czekoladowe. Masa powinna być dość gęsta. Masę przełożyć do kwadratowej formy wyłożonej papierem do pieczenia i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180C na około 35 minut. Po wyjęciu ciasto ostudzić i pokroić na kwadraciki. Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy przepis Pyszne i zdrowe ciacho!

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobnie jak ty, mam slabosc do owsianych wypiekow i czesto zapominam, ze fakt, iz sa zdrowe, wcale nie oznacza, ze moge je jesc w nieograniczonych ilosciach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, płatki owsiane są zdrowe, ale zawierają sporo tłuszczu. Czasami jednak warto o tym nie pamiętać:)

      Usuń
  3. Przyłączam się, też uwielbiam płatki owsiane;D Smakowity przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno pyszne! cokolwiek owsiane to i moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kwadraty owsiankowe fajne

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak też uwielbiam płatki, a za mleko skondensowane mogłabym oddać wieeele:)

    OdpowiedzUsuń