środa, 21 listopada 2012

HERBACIANE CIASTO CHAI MASALA


Chai Masala to mieszanka przypraw zawierająca w swoim składzie cynamon, kardamon, imbir,goździki, gałkę muszkatołową i odrobinę czarnego pieprzu. Nie przygotowywałam mieszanki własnoręcznie, ale zakupiłam w sklepie z herbatami herbatę chai masala. Przyciągnęła mnie swoim niesamowitym zapachem.
Wykorzystałam ją do upieczenia ciasta. Ciasto jest intensywnie korzenne zarówno w smaku, jak i zapachu, a więc z pewnością nie każdemu posmakuje. Mi owszem bardzo odpowiada i z powodzeniem zastąpi znienawidzony przeze mnie keks na świątecznym stole.




Składniki:

270g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki sody
80g gorzkiej czekolady w małych kawałkach
1 szklanka brązowego cukru
2 jajka
80g masła
150ml śmietany 30%
2 łyżki herbaty Chai Masala

Wykonanie:

Śmietanę umieszczamy w rondelku razem z herbatą i podgrzewamy. Gotujemy chwilę na bardzo małym ogniu i odstawiamy do wystygnięcia, aby śmietana przeszła aromatem herbaty. W misce mieszamy mąkę z proszkiem do pieczenia, sodą i kawałkami czekolady. W innym naczyniu ubijamy jajka z cukrem i dodajemy stopione masło i śmietanę. Mieszamy składniki suche z mokrymi. Keksówkę wyłożoną papierem do pieczenia wypełniamy ciastem i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180C na około godzinę. Co jakiś czas sprawdzamy patyczkiem, jeżeli jest suchy, to ciasto jest upieczone i możemy wyjmować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz