piątek, 4 stycznia 2013

WŁOSKI ŚNIADANIOWY CHLEBEK BANANOWY


Ze wszystkich chlebków bananowych jakie do tej pory robiłam, ten plasuje się gdzieś pośrodku. Wolę go niż na przykład chlebek bananowy z przepisu Sophie Dahl, za którym z kolei przepada znakomita większość znanych mi osób.
Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson pt. "Nigellissima"


Składniki:

150ml bezwonnego oleju roślinnego
3 średnie banany
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
szczypta soli
2 jajka
150g cukru (użyłam 110g trzcinowego)
175g mąki pszennej
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
4 łyżeczki rozpuszczalnego espresso (użyłam zwykłej kawy instant)

Wykonanie:

Ugnieść banany z ekstraktem waniliowym i solą, a następnie utrzeć z olejem. Podczas ucierania dodać jajka, a następnie cukier. Na koniec dodać mąkę, sodę oraz kawę i delikatnie wymieszać na gładkie, płynne ciasto. Ciasto przelać do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i wstawić do piekarnika nagrzanego do 170C. Piec przez 50 - 60 minut. Przed wyjęciem zrobić test suchego patyczka.

4 komentarze:

  1. Pysznie wygląda. Zapisuję do wypróbowania. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście chlebek S.Dahl do tej pory wydawał mi się niepokonany.
    Ciekawa jestem smaku Nigelisssimy.
    Jeszcze nic nie zrobiłam z Jej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chlebek wygląda apetycznie. Nie mam tej książki a to kolejny z niej przepis...
    Smacznie u Ciebie, więc ...zostaję:)

    OdpowiedzUsuń