środa, 13 marca 2013

CEBULOWE BUŁKI Z CZARNUSZKĄ



Te bułki, przyznam szczerze, robiłam z myślą o sobie. Oprócz mnie nikt z domowników nie lubi czarnuszki, a ja wprost uwielbiam. Tak więc rozgrzeszając się w myślach dosypałam jeszcze garstkę tych cudownych ziarenek do samego ciasta, bo sama posypka to dla mnie za mało.
Na podstawie przepisu Nigelli Lawson z "How to be a domestic goddess". Ze względów podanych powyżej zrobiłam z połowy porcji.

Składniki:

500g mąki chlebowej (użyłam mąkę 00 z cebulą)
7g drożdży instant
2 łyżeczki soli
2 łyżki oliwy
2 łyżki jogurtu naturalnego
do 300ml ciepłej wody

glazura: 1 jajko, 1 łyżka jogurtu naturalnego, kilka łyżek czarnuszki

Wykonanie:

W dużej misce połączyć mąkę, drożdże oraz sól i zrobić w środku wgłębienie. Dolać oliwę, jogurt oraz partiami wodę. Wymieszać drewnianą łyżką,a następnie wyłożyć na oprószony mąką blat i wyrabiać przez około 10 minut, aż ciasto będzie elastyczne. Włożyć do wysmarowanej oliwą misy, przykryć ściereczką i odłożyć w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Kiedy ciasto podwoi swoją objętość, przebić i odłożyć na chwilę. Następnie podzielić na dwie części. Z każdej uformować walec, spłaszczyć i pokroić na sześć kawałków. Ułożyć na blasze do pieczenia i odstawić na około 10 minut. Jajko rozbełtać z jogurtem i posmarować nim bułki. Posypać czarnuszką i piec w piekarniku nagrzanym do 220C przez około 10 minut.

3 komentarze:

  1. Bardzo ładnie wyszły. I jeszcze ta czarnuszka, uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam czarnuszkę, bułeczki z cebulką też, więc z przyjemnością zjadłabym takie na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń