wtorek, 16 grudnia 2014

MAKARON PO ALZACKU




Składniki:

300g makaronu "wstążki"
2 łyżki oleju słonecznikowego
200g wędzonego boczku pokrojonego w kostkę
2 marchewki obrane i pokrojone w zapałkę
1/4 czerwonej kapusty cienko poszatkowanej
200g pieczarek obranych i pokrojonych
4 szalotki obrane i posiekane
4 ząbki czosnku obrane i posiekane
2 dymki pokrojone w krążki
2 łyżki chrzanu (użyłam ze słoiczka)
4 łyżki płynnego miodu
6 łyżek białego octu winnego
sól

Wykonanie:

Miód wymieszać z octem, doprawić do smaku solą i odstawić. Makaron przygotować zgodnie z informacją na opakowaniu. Odcedzić zostawiając trochę wody. Na dużej patelni rozgrzać olej. Wrzucić boczek, kapustę, marchewkę, pieczarki oraz makaron. Smażyć przez około 2 minuty mieszając. Po tym czasie dołożyć szalotkę, czosnek i białe części dymki. Smażyć kolejne 2 minuty, następnie dodać mieszaninę z miodem oraz kilka łyżek wody z gotowania makaronu. Wyłączyć ogień, dodać chrzan i wymieszać. Posypać zieloną częścią dymki i od razu podawać.




Źródło przepisu - książka Rachel Khoo pt. "Mała francuska kuchnia".

2 komentarze:

  1. brzmi bajecznie! fajnie, że wróciłaś! ostatnio myślałam o Tobie, o tym, że na blogu cisza, zaniepokoiłam się! buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sądziłam, że ktoś zauważy moją nieobecność, tym bardziej mi miło. Zniknęłam na kilka miesięcy, bo gotowanie i jedzenie były ostatnimi czynnościami, na które miałam ochotę, ale sytuacja powoli wraca do normy. Przesyłam serdeczności

      Usuń